FANDOM

Map of westeros.jpg

Karte

Westeros.png

Vesterosas kontinents pasaules kartē

Vesterosa ir viens no četriem kontinentiem "Dziesma par ledu un uguni" pasaulē. Pārējie ir: Esosa, Sotorīsa un Ultosa. Lielāko daļu Vesterosas pārvalda Septiņas valstības jeb karaļvalstis, izņemot tālos ziemeļus aiz Mūra, kur mīt brīvās tautas un mežoņi. Tuvākās ārzemes Vesterosai ir brīvās pilsētas - neatkarīgās pilsētvalstis aiz Šaurās jūras Esosas rietumos. Uz dienvidiem no Vesterosas atrodas Vasaras salas.[1]

ĢeogrāfijaEdit

Vesterosas kontinents ir garš un relatīvi šaurs. Izmēra ziņā tas ir līdzīgs Dienvidamerikas kontinentam. Vesterosas krasta līnijas sniedzas no dienvidu piekrastes līdz plašajiem, tālajiem ziemeļiem, kuru beidzamās robežas kartē nav atzīmētas. Grāmatu autors saka, ka Mūris ir 100 līgu vai 300 jūdžu garš. Pēc tā var spriest, ka kontinents stiepjas apmēram 3000 km garumā no ziemeļiem uz dienvidiem un aptuveni 900 km platumā no austrumiem līdz rietumiem.

Ziemeļu zemes, lai arī aizņem gandrīz pusi Vesterosas, ir mazāk apdzīvotas nekā dienvidi. Vesterosā ir piecas lielas pilsētas: Karaļa osta, Senpilsēta, Lanisporta, Kaijgale un Baltā osta.

Vesterosa sākotnēji bija sadalīta vairākās neatkarīgās karaļvalstīs pirms Pakļaušanas kariem. Pēc šiem kariem Aegons Iekarotājs pakļāva un apvienoja visas karaļvalstis zem sava Tārgārjenu karoga, nodēvējot savu karalisti par Septiņām valstībām.

Zemes aiz MūraEdit

Aiz Mūra plešas mūžīgās ziemas zeme, kas sākas no Mūra ziemeļiem līdz neapzinātām pasaules robežām, kas nav atzīmētas kartē. Lielu daļu no zemēm aizņem Apsēstais mežs un daudzi sasaluši ezeri un upes. Tālu ziemeļos ir ļoti skarbs klimats, kura dēļ ciematu ir maz un tajos mīt neliels skaits iedzīvotāju.

ZiemeļiEdit

Ziemeļi ir vislielākais Vesterosas reģions, kas aizņem gandrīz pusi kontinenta. Tomēr tas ir reti apdzīvots ar plašiem, neapstrādātiem laukiem, mežiem, priežu noaugušiem pauguriem un sniegotiem kalniem. Ziemeļos atrodas viena no Vesterosas lielpilsētām, Baltā osta. Ziemās klimats ir skarbs un auksts, bet arī vasarās sniegs šeit nav reta parādība. Ziemeļu robežas jeb Naktssardzes zemes pie Mūra dēvē par Dāvinājumu. Dienvidu robežas beidzas Kakla purvos, kas atdala Ziemeļus no dienvidu valstībām. Šaurā zemes strēle un purvainais apvidus veido dabisku nocietinājumu pret iebrucējiem.

Dzelzs salasEdit

Dzelzs salas ir salu grupa Dzelzsvīru līcī, kas atrodas uz rietumiem no Vesterosas piekrastes. Starp tām ir septiņas lielākās salas, iekļaujot Pīku, Dižvīku, Vecvīku un Hārlovu. Salu augsne ir neauglīga, taču klintīs ir dzelzs, svina un alvas raktuves. Dzelzs salu iedzīvotājus Vesterosā dēvē par dzelzsvīriem, bet paši salinieki sevi sauc par dzelzsdzimušajiem.

Dzelzs salas pārvalda Grejdžoju nams no Pīkas. Grejdžoju par valdnieku izvēlējās dzelzsvīri Pakļaušanas karu laikā, kad pēdējais Dzelzs salu karalis Hārens Melnais gāja bojā un Aegons Iekarotājs atļāva dzīvi palikušajiem Dzelzs salu pavēlniekiem ievēlēt augstāko valdnieku no pašu vidus. Pirms Aegona Iekarotāja ierašanās dzelzsvīri valdīja pār Upes zemēm un lielāko daļu Vesterosas dienvidu.

AtsaucesEdit

Pasaules reģioni

Citās valodās

Also on FANDOM

Random Wiki