FANDOM

The Vale map.jpg

Karte

Ieleja.png

Reģions Vesterosas kartē

Ieleja jeb Arīna Ieleja ir viens no kontinenta Vesterosas reģioniem, kas veido Septiņas valstības un pirms Pakļaušanas kariem bija neatkarīga tauta, ko dēvēja par Kalnu un Ieleju valstību. Ieleju pārvalda Arīnu nams no cietokšņa pils, ko sauc par Ligzdu. Ievērojamākie nami šajā reģionā ir Hanteri, Korbreji, Redforti un Roisi. Ārlaulības bērniem, kuri dzimuši Ielejā, tiek dots uzvārds Akmens.[1]

Ģeogrāfija

Ieleja atrodas Vesterosas austrumu piekrastē - zemē, kas ir bagāta ar platām un gausām upēm, melno augsni un simtiem mazu ezeru, kas saulainās dienās spīd kā spogulis.[1] Reģionu no visām pusēm sargā milzīgi, nepārejami kalni. Ieleja ir izolētākā no Vesterosas valstībām. Bargo ziemu dēļ Ielejā ceļojums cauri kalniem ir iespējams tikai siltos gadalaikos, un dumpīgie kalnu klani padara šo ceļu vēl bīstamāku.[2] Reģionā var nokļūt caur Asiņainajiem vārtiem pa lielceļu jeb Austrumu ceļu, kas savieno Ieleju ar Upes zemēm.

Ieleja sastāv no vairākiem mazākiem reģioniem: Arīna Ieleja, Mēness kalni, Pirksti, Trīs Māsu salas un Kaijgales pussala.

Iedzīvotāji un ekonomika

Ielejas iedzīvotāji ir pazīstami kā godprātīgi, uzticami bruņinieki, kas godam kalpo Septiņiem. Mēness kalnu nogāzēs dzīvojošie klani ir Ligzdas valdnieka izraidītie, kas dzīvo pēc saviem noteikumiem. Šie sirotāju klani uzbrūk neaizsargātiem ceļiniekiem.

Ielejā audzē kviešus, kukurūzu un miežus. Šeit aug lielākie un saldākie ķirbji, ar kādiem nevar lepoties pat Gaisa dārzi. Vaksleju nams no Ielejas pazīstams ar savu aromatizēto sveču ražotni. Sveces var būt aromatizētas ar muskatriekstu un citām dārgām garšvielām.

Vēsture

Ieleja ir vieta, kur andali pirmo reizi izkāpa Vesterosas krastā. Līdz ar to Arīni ir viena no senākajām andalu dzimtām Septiņās valstībās. Viņi valdīja kā Ielejas kalnu karaļi sešus tūkstošus gadus līdz brīdim, kad nolieca ceļus Aegona Iekarotāja priekšā.

Roberts sacelšanās laikā, kad Džons Arīns atteicās nodot savus aizbilstamos Robertu Barateonu un Edardu Stārku Trakā karaļa rokās. Uzveicot karalim uzticīgos vīrus Kaijgalē, valdnieks Arīns devās palīdzēt Robertam iekarot Dzelzs troni un tika iecelts par viņa labo roku. Valdnieka Arīna prombūtnes laikā Ieleju pārvaldīja augstākais Ielejas namzinis Nestors Roiss. Lorda Arīna sieva Līsa pēc vīra nāves atteicās sniegt atbalstu vai aizdot Ielejas vīru armiju jebkuram karalim Piecu karaļu kara laikā. Līsa apprecējās ar pavēlnieku Petīru Beilišu, kurš nogalināja viņu un valdīja kā Ielejas sargs.

Citāti

Tā pletās viņu priekšā līdz pat miglā tītajam apvārsnim - mierpilna valstība ar auglīgu melnu augsni, platām un gausām upēm un simtiem nelielu ezeriņu, kas saulē vizēja kā spoguļi. [1]

Ielejā lordi ir lielā skaitā. Kā jebkurai lielai grupai, viņu viedokļi atšķiras. - Džordžs R. R. Mārtins[3]

Atsauces

  1. 1,0 1,1 1,2 Troņu spēle, 34.nodaļa, Ketlīna
  2. Troņu spēle, 31.nodaļa, Ketlīna
  3. Clans of the North and the Valelords, February 24, 2000 So Spake Martin
Pasaules reģioni

Citās valodās

Also on FANDOM

Random Wiki