FANDOM

Game of Thrones
Game of Thrones
'

Žanrs

Viduslaiku fantāzija

Veidotāji

Deivids Beniofs
D. B. Veiss

Scenāristi

Deivids Beniofs
D. B. Veiss
Braiens Kogmans
Džeina Espensona
Džordžs R. R. Mārtins
Vanesa Teilore

Režisori

Tims Van Patens
Braiens Kērks
Nīls Māršals
Daniels Minahans
Deivids Naters
Deivids Petrarka
Aliks Sakārovs
Alans Teilors

Komponists

Ramins Djavadi

Valsts

ASV

Valoda

Angļu

Filmēšanas vietas

Ziemeļīrija
Malta
Horvātija
Islande

Kamera

Arri Alexa

Sērijas garums

60 minūtes

TV kanāls

HBO

Attēla formāts

1080i (HDTV)

Audio formāts

Dolby Digital 5.1

Pirmizrāde

ASV

Translācijas periods

2011. gada 17. aprīlis - pašlaik

Game of Thrones ir amerikāņu televīzijas viduslaiku fantāzijas - drāmas seriāls, kam par pamatu ņemts Džordža R. R. Mārtina romāna "Dziesma par ledu un uguni" sižets. Seriālu ir radījuši scenāristi Deivids Beniofs un D. B. Veiss sadarbībā ar HBO televīzijas kanālu. Seriāla varoņus atveido galvenokārt britu un īru aktieri. Pirmizrādi Game of Thrones piedzīvoja ASV svētdienas vakarā, 2011. gada 17. aprīlī.

Game of Thrones ir saņēmis ļoti labas kritiķu atsauksmes un ieguvis plašu fanu loku visā pasaulē. Filmēšana notikusi Belfāstā, Ziemeļīrijā, kā arī Maltā, Horvātijā un Islandē.

Sižets

Seriāls ir cieši saistīts ar sāgas "Dziesma par ledu un uguni" notikumiem, un romāna autors Mārtins uzteicis pirmās sērijas scenāriju kā ļoti atbilstošu grāmatai.[1] Seriāla notikumi risinās Septiņās valstībās, kas atrodas uz kontinenta, ko sauc par Vesterosu, kur vasaras un ziemas ilgst vairākus gadus, varenas dinastijas spēlē troņu spēli, cenšoties tikt pie varas un Dzelzs troņa. Šo cīņu padara grūtāku maģija un dabas spēki. Daudzi brīdina, ka mūžīgā ziema, kas valda ziemeļos, drīz ienāks arī Vesterosas dienvidos un pat pāri Šaurajai jūrai tālajās austrumu zemēs.[2]

Lomās

Aktieris Šons Bīns piedalījies un kā galvenais varonis dominējis seriāla pirmajā sezonā, kurā viņam tika iedalīta Edarda "Neda" Stārka loma. Viņa sievu Ketlīnu Stārku (dzimusi Tullija) atveido Mišela Fērlija. Viņu bērni ir Robs (Ričards Madens), Sansa, (Sofija Tērnere), Arja (Meisija Viljamsa), Brens (Īzaks Hempsteds Raits) un Rikons (Ārts Pārkinsons). Edarda ārlaulības dēlu Džonu spēlē Kits Haringtons, un Stārku ķīlnieku un aizbilstamo, Teonu Grejdžoju, tēlo Alfijs Alens.

Karali Robertu Barateonu attēlo Marks Adijs, karalieni Serseju Lanisteru - Līna Hedija. Sersejai ir divi brāļi: viņas dvīņubrālis sers Džeimijs Lanisters, ko atveido Nikolajs Kosters Valdau, un atjautīgais punduris Tīrions, kuru tēlo Pīters Dinkleidžs. Sersejas vecākais bērns ir princis Džofrejs Barateons (Džeks Glīsons), kura miesassargs ir Sandors "Suns" Klegans (Rorijs MakKans). Eidens Gilens spēlē lordu Petīru "Mazpirksti" Beilišu, kases pārzini un karaļa mazās padomes locekli.

Aizjūras bēgļus un pēdējos izdzīvojušos Tārgārjenus attēlo Harijs Loids (Viserīss Tārgārjens) un Emīlija Klārka (Daenerīsa "Denija" Tārgārjena). Viserīss, cerot iegūt īpašumā armiju, ar ko atgūt sava tēva karaļvalsti Vesterosu, izprecināja savu māsu Deniju halam Drogo (Džeisons Momoa), kas ir dotraku armijas vadonis. Īans Glens atveido trimdinieku seru Džoru Mormontu, kurš ir zvērējis aizsargāt brāli un māsu.

Otrajā sezonā par nozīmīgiem tēliem kļuvuši pieci varoņi, kas pirmajā sezonā spēlējuši epizodiski. Trīs no tiem pieder pie Karaļa ostas kompānijas: einuhs un čukstu pārzinis Varīss (Konlets Hils), Tīriona algotnis Brons (Džeroms Flins) un Tīriona mīļākā Šaija (Sibila Kekili). Pārējie divi ir Naktssardzes vīri: lords komandieris Džeors Mormonts (Džeimss Kosmo) un Džona Sniega draugs Semvels Tārlijs (Džons Bredlijs). Par galvenajiem varoņiem otrajā sezonā kļuvuši karalis Staniss Barateons (Stefans Dileins), kurš bija mirušā karaļa Roberta vecākais brālis un ir likumīgais Dzelzs troņa mantinieks, Stanisa padomdevēja un svešzemju priesteriene Melisandre (Karisa van Houtena), bijušais kontrabandists un sers Dāvoss Sīvorts (Laiems Kaningems), un lēdija Mārgerija Tirella (Natālija Dormere), kas ir karaļa Renlija Barateona sieva.

Sezonas

Sezona Sērijas Pirmā sērija Pēdējā sērija
1. 10 2011. gada 17. aprīlis 2011. gada 19. jūnijs
3. 10 2013. gada 31. marts 2013. gada 9. jūnijs
4. 10 2014. gada aprīlis  ?

Katru sezonu tiek izrādītas desmit sērijas un pievienoti jauni aktieri citām lomām. Lēš, ka ceturtā sezona sāksies 2014. gada aprīlī.[3]

Produkts

Koncepcija un attīstība

2007. gadā HBO kompānija iegādājās "Dziesma par ledu un uguni" romānu ekranizēšanas tiesības. Seriāls ar nosaukumu Game of Thrones pirmo reizi tika laists klajā 2011. gada 17. aprīlī, un sākot no šī datuma tika izrādītas desmit sērijas. Katru sēriju pārraidīja reizi nedēļā vienu stundu. Šajā laikā HBO pārraidījis televīzijā un padarījis pieejamus internetā arī filmas reklāmas treilerus un aizkadra notikumus. Tiek lēsts, ka vienas Game of Thrones sērijas uzņemšana izmaksājusi no 5 līdz 10 miljoniem dolāru, visa pirmā sezona – 50 līdz 60 miljonus dolāru.[4] 2011. gada 3. aprīlī, divas nedēļas pirms gaidāmā seriāla pirmizrādes HBO, lai ieintriģētu skatītāju publiku, pārraidīja pirmās sērijas pirmās 14 minūtes. Divas dienas pēc pirmizrādes 17. aprīlī HBO pavēstījis, ka augsto skatītāju reitingu dēļ pēc pirmās sezonas plānots laist klajā arī otro sezonu, kas ir sāgas turpinājuma "Karaļu cīņa" ekranizācija. Neilgi pēc pirmās sezonas noslēguma seriāls saņēmis 13 Emmy nominācijas, tai skaitā labākā televīzijas drāma un labākais otrā plāna aktieris. Seriāls ieguvis divas Emmy balvas, no kurām vienu kā labākais otrā plāna aktieris saņēmis Pīters Dinkleidžs un otra piešķirta seriālam par labāko filmas titru dizainu.

Translācija

Game of Thrones pirmizrāde ASV notikusi 2011. gada 17. aprīlī televīzijas kanālā HBO,[5] un Lielbritānijā un Īrijā tā uz ekrāniem parādījās 18. aprīlī.[6] Seriāls tiek pārraidīts arī Eiropā, arābu valstīs, Austrālijā un Brazīlijā.

Seriāla otrā sezona uz ekrāniem pirmo reizi uz ASV ekrāniem parādījās 2012. gada 1. aprīlī un beidzās 2012. gada 3. jūnijā. Trešo sezonu ASV laida klajā 2013. gada 31. martā un beidza rādīt 2013. gada 9. jūnijā.

Latvijā Game of Thrones otro sezonu pārraidīja Fox Life kanāls 11 dienas vēlāk pēc tās pirmizrādes ASV. Seriāls ar subtitriem latviešu valodā tika translēts reizi nedēļā sākot no 2012. gada 12. aprīļa.[7] Nākamo, trešo sezonu 2013. gada 12. aprīlī pārraidīja Latvijas kanāls FOX Latvia, kur seriāls tika izrādīts reizi nedēļā, piektdienās plkst. 21.10 ar subtitriem latviešu valodā.

Filmēšanas vietas

Pirmās sezonas filmēšanu bija plānots uzsākt 2010. gada 26. jūlijā vēsturiskā ēkā (Paint Hall Studio) Titānika kvartālā Belfāstā, Ziemeļīrijā [8] un Mdinas pilsētā, Maltā.[9] Pirmā sērija tikusi uzņemta arī citās vietās kā pilīs, muižās un mežos, kas atrodas Ziemeļīrijā.

Otrajā sezonā par Karaļa ostas un Kartas filmēšanas vietu, šoreiz Maltas vietā, tika izvēlēta Horvātijas galvaspilsēta Dubrovnika un citur.[10] Ziemeļu ainas tika uzņemtas Islandē uz Vatnajēkidla (Vatnajökull) ledāja.[11]

Trešajā sezonā atklāta jauna filmēšanas vieta Marokas pilsētā Esueirā,[12] lai uzņemtu Esosas ainas ar Daenerīsu. Filmēšanas grupa iedalījās trīs vienībās ("Pūķis", "Vilks" un "Krauklis"), kas uzņēma filmu paralēli vienā laikā. Šīs vienības darbojās sešās mazākās komandās, kurās kopumā nolīgti 257 aktieri un 703 filmēšanas personāla darbinieki.[13] Vienā no epizodēm piedalījās arī īsts lācis, saukts Mazais Bārts, kas ticis uzņemts Losandželosā.[14]

Atsauces

  1. Martin, George R. R. (2010-07-16). "From HBO". Not a Blog, LiveJournal.
  2. Martin, George R. R. (2010-07-16). From HBO, Not a Blog, LiveJournal.
  3. Game of Thrones Season 4: When Does It Come Back On? Chako Suzuki, WetPaint
  4. Bīstami aizraujošā „Troņu spēle”, Kas Jauns Avīze, 21. aprīlis, 2012
  5. Game of thrones hitting screens on April 17th, TrailerDownload.net, November 20, 2010
  6. HBO's epic fantasy Game of Thrones to air on Sky Atlantic HD the day after the US premiere, Sky.com/skyatlantic, February 22, 2010
  7. Visā pasaulē plašu popularitāti guvušais seriāls “Troņu spēle” 2 sezonu Latvijā sāks 12. aprīlī, FOX LIFE LATVIJA, www.draugiem.lv
  8. Northern Ireland Executive (2009-04-21). "HBO to film TV pilot in Belfast, Northern Ireland". Press releas
  9. Martin, George R. R. (2010-07-16). From HBO. Not a Blog. LiveJournal.
  10. Dubrovnik filming locations revealed,|Winter-is-coming.net, accessed 21 August 2011
  11. Iceland filming location revealed accessed 28 October 2011, winter-is-coming.net,28 October 2011
  12. More Glimpses of Season 3, Westeros.org. October 17, 2012
  13. Season 3: By the Numbers, Making Game of Thrones. HBO. November 2, 2012
  14. Schwartz Terri, January 28, 2013 'Game of Thrones' casts a bear and shoots in Los Angeles for major Season 3 scene

Citās valodās

Also on FANDOM

Random Wiki