FANDOM

Algotnis ir karavīrs, kurš veic pasūtījuma darbus par noteiktu samaksu un nepiedalās valsts kaujās kā oficiāls armijas dalībnieks. Viņi nav uzticīgi nevienam namam vai valstībai, un runā, ka algotņi nav arī uzticami saviem darba devējiem. Pastāv dažādi tipi, no kuriem tautā zināmākie ir trīs: algotnis (sellsword), brīvjātnieks (freerider) un algotais jūrnieks (sellsail).

Algotnis

Algotnis ir karavīrs, kurš piedāvā savus pakalpojumus par visaugstāk solīto maksu. Neizbēgami šāds darbs un dzīvesveids tiek pakļauts fiziski bīstamam riskam un šaubīgiem darījumiem. Daudzi algotņi strādā kompānijās. Dažas algotņu kompānijas ir nopietni disciplinētas armijas (kā Zelta Kompānija), bet dažas ir mazākas vai apvienojušās ar citām bandām (piem., Drosmīgie Biedri).[1][2] Lielākā daļa algotņu ir pieredzējuši karotāji, jo tā ir profesija, ko vīrietis pats izvēlējies pēc tam, kad ir apliecinājis sevi jau vairākās kaujās.

Brīvpilsētas gadu simtiem aktīvi izmantojušas algotņu un to kompāniju pakalpojumus, lai, piemēram, cīnītos mūžīgajos karos Apstrīdētajās zemēs un Pakāpienu salās. Ar to izskaidrojams, ka Esosā ir krietni vairāk algotņu nekā Vesterosā. Esosā daudzi algotņi nostrādā pat vairākus gadus vienā uzņēmumā vai brīvprātīgajās kompānijās.[3]

Ievērojamākās algotņu kompānijas

Brīvjātnieks

Par brīvjātnieku sauc algotni, kuram ir zirgs. Taču šo apzīmējumu var attiecināt arī uz jātnieku, kurš nepiedāvā algotņa pakalpojumus. Brīvjātnieki nekalpo valdniekiem un nemaksā nodevas, un bieži vien starp tiem ir dzīvžogu bruņinieki. Starp tiem ir gan profesionāli karotāji, gan arī nepieredzējuši zaļknābji un zemnieku puiši, kuriem nav māju. Daudzi no viņiem neprasa algu, kamēr citi algotņi pēc kaujas cer uz samaksu, laupījumu vai pat titulu darba devēja dienestā. Daži brīvjātnieki cīnās, lai izdzīvotu. Kad karš iet cauri ciemam vai pilsētai, daži iedzīvotāji, kas nav aizbēguši vai kļuvuši par kara laupītājiem, apseglo zirgus (ja viņiem izdodas tādus atrast) un kļūst par brīvjātniekiem, kam ir lielākas iespējas izdzīvot nekā bēgļiem. Neatkarīgi no izcelsmes, brīvjātniekus lielākoties izmanto kā izlūkus, laupītājus, sūtņus un karotājus.

Algotnis jūrnieks

Vēl viens no algotņu veidiem ir jūrnieks, kas par attiecīgu samaksu piedalās jūras kaujās. Šādi algotņi pārējā laikā, kad nenodarbojas ar pasūtījuma darbu, piestrādā par pirātiem vai kontrabandistiem.

Citāti

Uzticami algotņi ir tikpat reti sastopami kā nevainīgas prieka meitas.[4]

Serseja Lanistera

Atsauces

  1. Karaļu cīņa, 30. nodaļa, Arja
  2. So Spake Martin: Military Questions, June 21, 2001
  3. So Spake Martin: Mercenaries, May 13, 2000
  4. Karaļu cīņa, 57. nodaļa, Sansa

Citās valodās

Also on FANDOM

Random Wiki